به طور کلی من مزه شیرینی شیک‌ها را زمانی که همراه با یک رگه تلخ باشد، خیلی دوست دارم. شیک بیسکوییت و شیک اسپرسو از جمله رسپی‌های کافی شاپی هستند که این مزه را در آنها تست می‌کنم. در این مقاله البته نوبت دستور دوم است! با من همراه باشید تا طرز تهیه شیک اسپرسو را به شما آموزش بدهم.

طرز تهیه شیک اسپرسو؛ مواد لازم

طرز تهیه شیک اسپرسو؛ مواد لازم

برای درست کردن شیک اسپرسو خوشمزه برای یک نفر، به این مواد نیاز دارید:

  • بستنی وانیلی: 200 الی 250 گرم که برابر با حدود 3 اسکوپ بزرگ است. (می‌توانید از بستنی‌های کاسه‌ای یا 1 کیلویی بسته‌بندی استفاده کنید.)
  • اسپرسو: بین 1 الی 2 شات. یعنی 30 الی 60 سی‌سی. اگر اسپرسو در دسترس نیست، می‌توانید از پودر قهوه فوری (نسکافه) استفاده کرده و 1 الی 3 ق چای‌خوری آن را درون مواد بریزید.
  • پودر قهوه یا قهوه فوری: مقدار کمی برای تزئین

نکته: اگر اسپرسو ندارید یا اگر اسپرسو کمی استفاده می‌کنید، بین 20 الی 30 سی‌سی شیر هم نیاز دارید تا درون مخلوط‌کن ریخته و مواد از جمله پودر قهوه فوری، با هم ترکیب بشوند.

نکته 2: می‌توانید به جای قهوه و بستنی وانیل، فقط بستنی قهوه استفاده کنید اما خب طبق تجربه، مزه شیکی که با بستنی وانیل و 1 شات اسپرسو درست شده خیلی بهتر است.

 

 

درست کردن شیک اسپرسو

درست کردن شیک اسپرسو

خب، ابتدا تمامی بستنی را درون مخلوط کن بریزید و سپس 1 شات اسپرسو که ترجیحا یخ شده را هم اضافه کنید. در مخلوط کن‌های خانگی درست کردن شیک و اسموتی کمی سخت است اما اگر مشاهده کردید که اصلا مواد مخلوط نمی‌شوند، کمی شیر هم اضافه کنید. در نهایت بعد از اینکه مواد به یک ترکیب یک‌نواخت رسید، همه‌شان را در لیوان بریزید. دقت کنید، اگر شیک به اندازه‌ای شل بود که وقتی یک نی درون آن می‌گذارید به‌شکل صاف نمی‌ایستد، یعنی باید کمی بستنی اضافه کنید. اگر هم آنقدر سفت بود که اصلا وارد لیوان نمی‌شد، یعنی نیاز به کمی شیر یا اسپرسو دارید.

برای تزئین، هم می‌توانید جداره داخلی لیوان و هم روی شیک درون لیوان را با نسکافه و قهوه تزئین کنید.

2 رسپی اضافه

خب، 2 دستور اضافه هم برای خوشمزه‌تر کردن شیک اسپرسو دارم که در واقع حاصل شیطنت‌های خودم در دوره آموزش کافی شاپ پیمونه است. اگر دوست داشتید شما هم می‌توانید در این کلاس شرکت کنید.

  • دستور اول: نیمی از یک موز را همراه با مواد داخل بلند بریزید! شیرینی خاصی که موز به شیک می‌دهد، همراه با تلخی قهوه بسیار جذاب خواهد بود.
  • دستور دوم: بین 1 الی 2 ق غذاخوری پودر کاپوچینو به مواد اضافه کنید! این پودر هم مزه جذابی به شیک می‌دهد که برای بعضی‌ها جالب است.

کلام آخر

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله با هم طرز تهیه شیک اسپرسو را یاد گرفتیم. همینطور با 2 رسپی جدید و متفاوت هم برای خوشمزه تر کردن آن آشنا شدیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستم.

  • منابع تصاویر: monin و capressoblog و ventray