موهیتو (mojito) نوشیدنی اصالتا کوبایی است. خواستگاه این نوشیدنی مزارع نیشکر کوبا است. کشاورزان برای مقابله با گرمای هوا لیمو و نعنا را با ساقه نیشکر کوبیده و همراه با آب نوش جان می کردند. این نوشیدنی در اصل کاکتیل (نوشیدنی الکلی) است اما در کشورهای اسلامی به صورت ماکتیل (بدون الکل) سرو می شود. موهیتو پس از کوبا به مکزیک و سپس به ایالات جنوبی آمریکا و از آنجا به سراسر دنیا معرفی شد.

 

موهیتو ترکیبی از لیمو، نعنا، سیروپ (شربت) و آب گازدار (سودا) است.

برای تهیه موهیتو از سیروپ ساده (سیمپل سیروپ، ترکیب مساوی از آب و شکر)، ترکیب سیروپ لیمو و نعنا یا سیروپ موهیتو می توانید استفاده کنید.

برای تهیه موهیتو 3 روش معمول وجود دارد:

استفاده از مادلر :

لیمو و نعنا را همراه با شربت (سیروپ) داخل لیوان بکوبید؛ سپس چند قالب یخ اضافه کرده و آب گازدار(سودا) را تا پر شدن لیوان اضافه کنید.

 

استفاده از شیکر :

شیکر(shaker)  وسیله ای مکانیکی تشکیل شده از دو لیوان (تین کوچک و بزرگ) است که داخل هم می روند و برای تهیه نوشیدنی مواد داخل این دو لیوان ریخته شده و پس از تکان دادن از عصاره مواد استفاده می کنیم .

لیمو، نعنا، سیروپ و یخ را داخل شیکر ریخته و پس از شیک کردن از صافی عبور داده و داخل لیوان بریزید. چند قالب یخ اضافه کرده و با آب گازدار (سودا) لیوان را پر کنید.

استفاده از پارچ بلندر:

لیمو را آب گرفته و آب لیمو، نعنا، یخ و شربت (سیروپ) را داخل پارچ بلندر ریخته، کامل مخلوط کنید تا یخ و نعنا خرد شود. داخل لیوان ریخته و لیوان را با آب گازدار (سودا) پر کنید.

*شما به هر روشی که موهیتو می زنید می توانید برای تزیین از برش لیمو و برگ نعنا تازه استفاده کنید.

**دقت کنید در تمامی روش هایی که گفته شد شما می توانید به جای استفاده از آب گازدار (سودا)  + سیروپ (شربت) از نوشابه های لیمویی مانند سون آپ، اسپرایت یا لیموناد استفاده کنید.

***آموزش موهیتو به صورت عملی به همراه ساخت سیروپ نعنا و سیروپ ساده (سیمپل) در دوره کافی شاپ آموزشگاه پیمونه از موارد پر طرفدار این دوره است.

دوره آموزش کافی شاپ

103
6,700,000 تومان