بیاید باهم یکبار برای همیشه تفاوت دو واژه‌ی آشنا و پرتکرار این روزها در کافی شاپ‌ها که واژه‌های “باریستا” و “بارتندر” هستند را بررسی کنیم.

اکثر افراد تفاوت میان این دو واژه را نمی‌دانند. بار مکانیست که در آن انواع نوشیدنی‌ها برای مشتریان سرو میشود. هر هتل،کافی شاپ و … دارای یک بار است که از دو قسمت تشکیل شده است:

  • بار سرد
  • بار گرم

و هر یک از این قسمت‌ها نیازمند به داشتن فردی متخصص و حرفه‌ای دارند.

باریستا؛ شغل نوشیدنی های گرم است!

در واقع اداره بار گرم یک مکان بر عهده‌ی باریستا است! کار با دستگاه‌های اسپرسوساز، آشنایی به انواع قهوه و کاربرد ان و نسبت مصرف مواد تشکیل دهنده هر نوشیدنی از توانایی‌های باریستا است که نیاز به آموزش و استعداد دارد. یکی از مهمترین توانایی‌های یک باریستا ایجاد طرح جذاب و دلنشین توسط فوم شیر بر روی قهوه است.

بارتندر مسئولیت بار سرد را به عهده دارد!

مسئولیت اداره بار سرد یک مکان بر عهده بارتندر است! در واقع نوشیدنی ‌های سرد حاصل کار بارتندرهاست. بارتندرها به طعم‌های مختلف آشنایی دارند و می‌دانند چه طعم‌هایی را باید با هم ترکیب کنند تا یک نوشیدنی دلچسب به مشتری ارائه دهند‌. در واقع آنها خالق طعم‌های جدید و جذابند. علاوه بر آن بارتندرها با انواع روش‌های میکس آشنایی دارند و میدانند چگونه باید نوشیدنی‌های سرد را چند لایه کرد. یکی از نکاتی که در کار بارتندرها حائز اهمیت است نحوه انجام حرکات در حین درست کردن و به عمل آوردن نوشیدنی‌هاست که توانایی جلب توجه و جذب مخاطب دارد.