گاهی‌اوقات، دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره می‌توانند باعث شوند که غذا در حدی بیش از اندازه در حرارت باقی بماند و آب آن تبخیر شود، به گونه‌ای که ته بگیرد. در زمان پختن غذا، آرامش و دقت آشپزکار می‌تواند کاهش دهنده این مشکل باشد.

چگونه بوی سوختگی خورشت را بگیریم؟

اصلا روش آب نریز!!

در هنگامی که خورشت شما ته گرفت، خوب است خونسرد باشید و آب ریختن بر روی آن را اجتناب کنید. رعایت این کار می‌تواند باعث حفظ طعم غذا و جلوگیری از بوی سوختگی شود. به جای اینکه آب ریخته شود، می‌توانید شعله زیر قابلمه را خاموش کنید تا از ادامه سوختن جلوگیری شود.

تو ظرف جدید خورشت پیاز بریز!

این روش بسیار عالی است تا طعم و بوی سوختگی از خورشتتان برود. با قرار دادن یک تکه پیاز در ظرف جدید(ظرف خورشت را عوض کنید) و ریختن کمی آب جوش روی خورش، می‌توانید این مشکل را حل کنید. سپس با گذاشتن ظرف بر روی شعله و چند دقیقه انتظار، طعم و بوی سوختگی از بین می‌روند. در نهایت، پیاز را از ظرف خارج کرده و خورش را لذت ببرید.

کمی شکر اضافه کن

با جدا کردن بخش‌های سالم و ریختن آنها در قابلمه جدید، می‌توانید از مشکل تندی و طعم سوختگی جلوگیری کنید. اضافه کردن کمی شکر نیز می‌تواند کمک کند، اما توجه داشته باشید که مقداری که استفاده می‌کنید باید کم باشد تا غذا شیرین نشود.

آب و نمک و روغن بریز

با خالی کردن ظرف خورش و اضافه کردن مخلوطی از آب، روغن و نمک، می‌توانید از این مسأله جلوگیری کنید. سپس با اجازه دهید تا نیم ساعت تحت حرارت ملایم بجوشد، بو و طعم سوختگی از بین می‌روند.

چگونه بوی سوختگی برنج رو از بین ببریم؟

اگر برنجمان سوخت و ته گرفت برای از بین بردن بوی سوختگی از بخش سالم برنج کارهای زیر را انجام می‌دهیم:

تو برنج پیاز بزار

این یک روش موثر برای حذف بوی سوختگی از برنج است. با استفاده از پیاز و تقسیم آن به 4 قسمت، می‌توانید بوی ناخوشایند سوختگی را از برنج از بین ببرید. هر تکه از پیاز را در یک قسمت از برنج قرار دهید تا بوی سوختگی را جذب کند و از بین ببرد.

معجزه آبلمیو

این روش همچنین بسیار کارساز به نظر می‌رسد. با استفاده از برگ دستمال کاغذی و آبلیمو، می‌توانید بوی سوختگی را از برنج کاهش دهید. با قرار دادن برگ دستمال حاوی آبلیمو بر روی برنج و انتظار برای بخارشدن آبلیمو، بوی ناخوشایند سوختگی از بین خواهد رفت.

یه تیکه نون خیس کن!

این نیز یک روش کارآمد است. با استفاده از تکه نان مرطوب، می‌توانید بوی سوختگی را از برنج جذب کرده و از بین ببرید. با قرار دادن نان روی برنج و انتظار مدتی، بوی ناخوشایند سوختگی کاهش می‌یابد.

قند بزار توش!

این یک روش جالب برای از بین بردن بوی سوختگی از برنج است. با قرار دادن تعدادی قند درون برنج و انتظار مدتی، قند می‌تواند بوی سوختگی را جذب کند. سپس قندها را از لابلای برنج درآورید. این کار ممکن است به تازگی و طعم برنج کمک کند.