در مقاله قبلی هم گفتم، از میان “میلک شیک‌ها من واقعا علاقه شدیدی به شیک اسپرسو و سپس شیک بیسکوییت دارم. حالا در این مقاله قرار است با هم طرز تهیه شیک بیسکوییت را یاد بگیریم. با من همراه باشید.

طرز تهیه شیک بیسکوییت

طرز تهیه شیک بیسکوییت

خب، برای درست کردن یک لیوان شیک بیسکوییت، باید این موارد را آماده کنید:

  • بستنی وانیلی: 3 اسکوپ بزرگ برابر با 200 الی 300 گرم (بهتر است از بستنی‌های 1 کیلویی بسته‌بندی استفاده کنید. یا بستنی‌های لیوانی کوچک)
  • شیر: بین 30 الی 40 سی‌سی یا همان 1 شات
  • بیسکوییت: نیمی از یک لیوان (ترجیحا بیسکوییت تلخ Oreo یا بیسکوییتی با طعم قهوه و شکلات تلخ، مثل بیسکوییت‌های پتی‌بور)

درست کردن شیک بیسکوییت

خب، برای درست کردن این شیک ابتدا باید بیسکوییت‌ها را کمی خرد کنید. البته در مخلوط‌کن خودشان خرد می‌شوند اما این کار باعث می‌شود راحت‌تر شیک بیسکویت آماده شود. بیسکوییت‌ها باید بعد از خرد شدن، حداقل به اندازه نیمی از لیوان باشند.

بستنی را همراه با بیسکوییت داخل مخلوط‌کن ریخته و شیر را به مرور اضافه کنید. در واقع با توجه به میزان سفت بودن بستنی و دمای آن، باید شیر را به مرور اضافه کنید تا مبادا ترکیب خیلی شل شود. وقتی مواد به درستی ترکیب شدند، آنها را داخل لیوان بریزید.

اگر یک نِی پلاستیکی به راحتی داخل مواد می‌ایستد، یعنی شیک را به بهترین شکل ممکن درست کرده‌اید. اگر مواد آبکی بوده و نی به راحتی تکان می‌خورد، مواد شل است و باید بستنی به آن اضافه شود. اگر هم شیک آنقدر سفت است که حتی به راحتی درون لیوان ریخته نمی‌شود، باید کمی به آن شیر اضافه کنید. در نهایت لیوان را با 1 یا 2 عدد بیسکوییت سالم تزیین کنید.

دیگر افزودنی‌ها برای شیک بیسکوییت

شیک بیسکوییت

قبل از به اتمام رساندن مقاله، 2 نکته دیگر:

  • اول از همه می‌توانید نیمی از یک موز را هم درون این شیک و مخلوط‌کن بیندازید، به این ترتیب یک شیرینی جذاب به طعم آن اضافه می‌شود.
  • در درجه دوم می‌توانید به مواد مغز‌هایی مثل گردو و پسته و فندق اضافه کنید.
  • در نهایت هم اگر دوست داشتید، برای تزیین از خامه قنادی، سس کارامل، سس شکلات، پودر نسکافه و… استفاده کنید.

کلام آخر

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله با طرز تهیه میلک شیک بیسکوییت آشنا شدیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستم. راستی اگر دوست داشتید، نگاهی هم به مقاله “موهیتو توت فرنگی داشته باشید.

منبع تصاویر: muchbutter و lybadvice