قبلا با طرز تهیه موهیتو آشنا شده بودیم. اما امروز می‌خواهم نحوه و طرز تهیه موهیتو توت فرنگی را آموزش بدهم. در واقع این ماکتیل، مدتی است که در بعضی کافه‌ها و کافه رستوران‌ها سرو می‌شود و تا حدودی برای مخاطبان جذاب بوده. البته در نهایت بسیاری می‌گویند مزه این ماکتیل با خود موهیتو قابل مقایسه نیست. در هر حال به سراغ دستور تهیه‌اش برویم.

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی؛ مواد لازم برای 1 نفر

1

برای درست کردن این ترکیب خوشمزه و البته زیبا، به این مواد نیاز دارید:

  • توت فرنگی شسته شده: 10 عدد متوسط
  • لیمو ترش: 1 عدد متوسط یا بزرگ
  • شکر: به اندازه دلخواه، بین 1 الی 2 ق چای‌خوری (می‌توان به جای شکر عسل یا دیگر شیرین‌کننده‌ها را استفاده کرد.)
  • برگ نعنا: به اندازه 1 مشت دست
  • آب گازدار بدون طعم: 200 الی 300 سی‌سی (بر اساس اندازه لیوان)

مراحل درست کردن موهیتو توت فرنگی

دوستان عزیز، همانطور که در مقاله طرز تهیه موهیتو هم گفتم، به طور کلی درست کردن موهیتو و اغلب ماکتیل‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. اما با توجه به اینکه شما در خانه قصد درست کردن این ترکیب را دارید، در این مقاله ابتدا به روشی اشاره می‌کنیم که با استفاده از بلندر یا همان مخلوط‌کن انجام می‌شود.

7/8 تا از توت فرنگی‌ها را به‌شکل اسلایسی خرد کنید. آب لیموترش تازه را به‌شکل دستی گرفته و همراه با توت فرنگی‌های اسلایسی شده، داخل بلند بریزید. شکر و همینطور بخش زیادی از برگ نعناها را هم داخل بلندر بریزید. می‌توانید مقدار کمی، در حد 20 سی‌سی هم آب یا آب گازدار اضافه کنید تا مخلوط‌کن راحت مواد را هم بزند. مواد را از بلندر داخل لیوان ریخته، قالب‌های یخ بزرگ یا یخ‌های خرد شده (در بهترین حالت اگر دستگاه یخ خرد کن دارید، یخ ریز) را تا کمی بالاتر از نصف لیوان ریخته و مابقی را آب گازدار بریزید. در نهایت با چند برگ نعنا و اسلایس یا تکه‌های توت فرنگی، لیوان را تزیین کنید.

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با متد مادِل

با متد مادل در دوره آموزش کافی شاپ در اصفهان آشنا شدیم. در این روش، به جای خرد کردن مواد در مخلوط‌کن، آنها را با یک جسم به اسم مادِل می‌کوبیم. اگر چنین چیزی نداشتید، می‌توانید از یک جسم شبیه به گوشت‌کوب باریک یا حتی تهِ لیوان کمک بگیرید.

برای شروع، نیمی از لیمو را آب گرفته، نیم دیگر را به 2 قاچ تقسیم کرده و همراه با اسلایس‌های توت فرنگی و نعناها داخل یک لیوان یا ظرف بریزید. با مادل، با ضربه‌های آرام و فشار دادن همه مواد را لِه کنید تا آب آنها بیرون بیاید. دقت کنید، زدن ضربه‌های محکم به این مواد باعث می‌شود پوست لیمو همه آنها را تلخ کند. بنابراین نیازی به ضربه نیست. بعد از این، می‌توانید همه آنها را در یک لیوان دیگر ریخته، همینطور می‌توانید لیموها را از مواد جدا کرده یا اجازه بدهید باقی بمانند. در نهایت یخ، آب لیمو و آب گازدار را اضافه کرده و لیوان را تزیین کنید.

کلام آخر

خب به انتهای مقاله از سایت آموزشگاه آشپزی پیمونه رسیدیم. در این مقاله با طرز تهیه موهیتو توت فرنگی به 2 روش آشنا شدیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستم.

  • منابع تصاویر: thespruceeats و simplyrecipes و theforkedspoon