خب، در ادامه سری مقالات آموزش آشپزی، بالاخره نوبت به طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی می‌رسد. با من در این مقاله کوتاه همراه باشید تا نحوه درست کردن این غذای خوشمزه را به شما توضیح بدهم. راستی اگر دوست داشتید نگاهی هم به دوره آموزش آشپزی داشته باشید.

طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی

طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی

خب، اول از همه باید به سراغ مواد لازم برویم. چیزهایی که برای درست کردن خوراک مرغ با سیب زمینی باید آماده کنید، به این شرح است:

  • ران مرغ: 6 عدد (می‌توانید 3 عدد ران و 3 عدد هم سینه استفاده کنید.)
  • پیاز سفید: 2 عدد متوسط رو به بزرگ
  • سیب زمینی: 5 عدد متوسط رو به بزرگ
  • برگ بو: به اندازه لازم
  • سیر: 2 حبه متوسط
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم
  • روغن زیتون: 2 ق غذاخوری
  • شوید خشک: به اندازه لازم

آموزش درست کردن خوراک مرغ همراه سیب زمینی

دقت کنید عزیزان، دستوری که با هم آموزش می‌بینیم، در واقع یک دستور غذایی ایتالیایی است که در آن بافت مرغ نسبت به دیگر دستورات نرم‌تر خواهد بود. یعنی گوشت مرغ بعد از آماده شدن نه حالت سفت دارد و نه خیلی سوخاری است. در ضمن استفاده از ادویه‌ها و سبزی خشک‌های دیگر هم در آن مانعی ندارد. در نهایت اگر دوست داشتید می‌توانید آن را همراه با سس بشامل درست کنید تا کمی خوشمزه‌تر شود.

 

 

شروع کنیم!

 

اول از همه پوست مرغ‌ها یا همان ران ‌مرغ‌ها را جدا کنید. البته نکندن پوست هم موردی ندارد. بعد از شستن ران‌ها، آنها را در یک قابلمه بزرگ ریخته و قابلمه را پر از آب کنید. حدود 2 لیتر آب کافی است.

بعد از این، 2 پیاز سفید را هم به‌شکل اسلایسی خورد کرده و آنها را همراه با برگ بوها، به قابلمه اضافه کنید. هدف از اضافه کردن پیاز و برگ بو، بردن بوی مرغ و اضافه شدن بوی خوب به آن است. حرارت متوسط را زیر قابلمه روشن کنید تا بین 45 الی 60 دقیقه مرغ‌ها به طور بپزد.

درست کردن خوراک سیب زمینی برای مرغ

سیب زمینی و مرغ

خب به سراغ بخش بعدی برویم. در این مرحله 5 سیب زمینی را پوست کنده و بعد از شستن، به‌شکل حبه‌ای آنها را خورد کنید. منظور به اندازه حبه‌های قند است. البته کمی بزرگ‌تر هم مشکلی ندارد. بهتر است برای پختن سیب‌ها، از فر کمک بگیریم. بنابراین کاغذ روغنی را درون قالب فر گذاشته و آن را به کمک روغن زیتون چرب کنید. در مرحله بعد سیب‌های خورد شده را روی کاغذ بریزید و 2 حبه سیر را که قبلا پوست گرفته‌اید، با چاقو به چند قطعه کوچک‌تر تقسیم و در میان سیب زمینی‌ها بگذارید. نیاز نیست سیرها خیلی ریز شود.

نکته: قبل از گذاشتن سیرها، کمی سیب زمینی‌ها را تکان بدهید تا روغن زیتون به آنها برسد.

حالا ادویه‌ها، شامل نمک و فلفل و سبزی خشک را هم به آنها بزنید. در مرحله بعدی با دمای 200 درجه سانتی‌گراد، اجازه بدهید بین 25 تا 30 دقیقه سیب زمینی‌ها بپزد.

نکته: از قبل فر را گرم کنید و سینی را هم روی طبقه وسط بگذارید.

آماده شدن خوراک مرغ با سیب زمینی

خب، اگر مرغ‌ها پخته بود و در همین حین سیب زمینی‌ها هم آماده شده بود، مرغ‌ها را بعد از خشک کردن، روی سیب زمینی‌های درون فر بگذارید! همینطور بین 1 الی 3 ق غذاخوری آب مرغ روی همه مواد بریزید. دوباره سینی را در همان جایگاهی قبلی گذاشته و با حرارت 200 درجه سانتی گراد، به مدت 10 الی 15 دقیقه بپزید. در نهایت مرغ و سیب زمینی را در یک ظرف گذاشته و با سس دلخواه مثل سس بشامل یا حتی آب مرغ تزئین کنید.

کلام آخر

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله طرز تهیه خوراک مرغ با سیب زمینی را یاد گرفتیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما عزیزان هستم.